Zinkgruvan re:think

Ett hållbart entreprenörsprogram för framtidens generation

Future Impact Lab

I den andra fasen av programmet kommer deltagarna genomgå en entreprenörskapsutbildning som syftar till att utveckla och förädla affärsidéer, stärka entreprenöriella färdigheter, få coachning och mentorskap, skapa nätverk, pitcha idéer och identifiera möjligheter till finansiering av start-ups.

Praktisk information

Det råder ingen brist på idéer i världen men det finns en utmaning i hur man omvandlar dem till konkreta värden på marknaden och i samhället. Samtidigt som du utvecklar din idé kommer du att våga testa nya saker, gå utanför din comfort zone och få värdefulla kunskaper som du kommer att ha användning för i framtiden. Genom konkreta verktyg, praktiska övningar och möjlighet att träffa andra drivna människor får du här chansen att vässa din idé.

Utbildningen bygger på LOOPA – Drivhusets forskningsvaliderade affärsutvecklingsmetod – som kan appliceras på både kommersiella och ickekommersiella idéer. Utbildningen är kvalitetssäkrad och utvecklad i nära samarbete med Chalmers entreprenörsskola. LOOPA-metoden hjälper inte bara till att utveckla idéer utan handlar lika mycket om personlig utveckling och att matcha idén efter marknadens behov.

Future Impact Lab består av åtta utbildningstillfällen där vi träffas en gång i veckan under eftermiddag/kvällstid och kommer att erbjudas på två platser i länet, Askersund och Örebro. Det finns totalt 25 platser i varje grupp. Vi kommer att träffas i Örebro på tisdagar och i Askersund på torsdagar.

Tider för programmet

I Örebro startar utbildningen tisdagen den 9/4 och därefter följande datum, 16/4, 23/4, 29/4, 7/5, 14/5, 21/5 och 28/5. Vi kommer att vara på Creative House under alla tillfällen.

I Askersund startar utbildningen torsdagen den 11/4 och därefter följande datum, 17/4 (onsdag), 25/4, 2/5, 9/5, 16/5, 23/5 och 28/5. Vi kommer att vara på Hotell Best Western Norra Vättern under alla tillfällen.

Vad erbjuder utbildningen dig?

Future Impact Lab riktar sig till dig som gillar att spåna och generera nya idéer. Kanske har du redan en affärsidé som du skulle vilja vidareutveckla? Eller så har du ingen idé ännu men skulle vilja ha en. Oavsett var du befinner dig i idéprocessen så kommer du, genom vår utbildning, bland annat få lära dig:

– Kick-start

– Idégenerering

– Vem är min kund? Målgrupper och kundsegmentering

– Maximera och vässa ditt värdeerbjudande

– Marknadsföring och paketering

– Din plats i smeten

– Slutpitch och presentationer